Yerel Alan Ağında (LAN) Güvenlik Nasıl?

Merhabalar, kullanıcılarının sürekli değiştiği (belirtmek isterim ki kullanıcılar çoğunlukla bilgisayar güvenliği konusunda hiç bir şey bilmiyorlar) 35 bilgisayarın bağlı olduğu ve Win XP pro ile Win XP Home işletim sistemlerinin karışık olarak kullanıldığı bir ağda, biri Holo marka 16 port diğer Edimax 32 port iki router ile Internet'i paylaştırıyoruz. Debian kurulu bir bilgisayarı Güvenlik Duvarı olarak kullanmak istiyorum ancak böyle hibrid bir ağı oluşturmak konusunda çekincelerim var. İlkin yüzlerce güvenlik duvarı ve anti-virüs yazılımından hangilerini seçmem gerektiğine karar veremiyorum. Bir internet kafenin aşağı yukarı gereksinimleri malumunuzdur, kullanılar servisler, http, ftp, msn, icq ve bazı çevrimiçi oyunlar (world of warcraft gibi).

Bir güvenlik duvarına ek olarak tüm oyun programlarını barındıran ve terminallerin oyunları onun üzerinden çalıştırdığı bir sunucu kurulumu hakkında da görüşlerinizi almak isterim.

Özetle:
Hangi güvenlik duvarı?
Hangi anti-virüs?
Nasıl bir topoloji?