xrdb -merge komutundan sonra bazi web sayfalarinda font sorunu...

Title: xrdb -merge komutundan sonra bazi web sayfalarinda font sorunu...

Merhaba,

Garip bir problemim var, bakalim anlatabilecek miyim:

özet: Firefox 1.5'ta artik bazi sayfalardaki fontlar cok cirkin ve "bold"
görünüyor!

Detay:

xemacs'in son sürümü ile ugrasirken,

http://clemens.endorphin.org/weblog/archives/2006-02.shtml#e2006-02-17T08_56_05.txt

sayfasina denk geldim ve fontlarla ilgili olarak oradakine benzer sekilde
bir ~/.Xresources dosyasi yarattim:

$ cat .Xresources
XEmacs.modeline.attributeFont:       Bitstream Charter-12
XEmacs.modeline.attributeBackground: gray
XEmacs.default.attributeFont:        Bitstream Vera Sans Mono-12
XEmacs.default.attributeBackground:  white

Ardindan da yine belirtildigi sekilde:

$ xrdb -merge .Xresource

komutunu verdim.

Buraya kadar herhangi bir hata yok gibi, emacs ve xemacs'i kurcalayip
dururken bir anda X göctü ve fontlarla ilgili bir hata mesaji oldugunu
söyledi.

Ardindan startx deyip yeniden baslattim ve Firefox 1.5'i baslattim.

Bazi sayfalardaki yazilar gayet düzgün görünürken bazilarinda da
cok cirkin ve bold görünüyor, ayrica bold oldugunu bildigim yazilarla
olmayanlar birbirinin aynisi gibi görünüyor!

Sorunlu sayfalar:

http://planet.debian.org/
http://gezegen.linux.org.tr/
http://planet.lisp.org/
http://clemens.endorphin.org/weblog/

Düzgün görünen sayfalar:

http://www.fazlamesai.net/
http://www.fazlamesai.org/forum/
http://ileriseviye.org/blog/

Problemli sayfalarda kullanilan font ile ilgili bir seyi mi bozdum,
eger öyle ise bunu nasil yaptim anlamadim, Firefox ile ilgili herhangi
bir ayara dokunmadim ancak bugün yaptigim baska seylerin özeti:

Yukarida belirttigim ve sadece XEmacs'i etkileyecegini düsündügüm

xrdb -merge ~/.Xresources

xemacs derlemek icin:

libxft-dev ve birkac kitaplik daha yüklemek (ve tabii apt-get'in otomatik
olarak bunlarla birlikte güncelledigi libpango, vs. gibi seyler)

Clemens'in videosunu izlemek icin:

vlc'yi apt-get install ile 0.8.4 sürümüne güncellemek.

Problemin kaynagi ve cözümü ne olabilir? Firefox'u eski haline getirmek icin
ne yapabilirim? Bu durum, yani özellikle bazi sayfalarda bold'un digerlerinden
ayird edilememesi isimi cok zorlastiriyor (su bu metni webmail'den bir HTML input
textbox icinden yaziyorum, buradaki font da korkunc ve cirkin görünüyor
eski haline kiyasla).

Kisacasi: imdat! :)

--
Emre Sevinc