Ağ ortamında debian server...

Merhaba arkadaslar

bir ağ ortaminda debian kurulu bir bilgisayarı server olarak kullanmak
istiyorum. serverin yerine getirmesi gereken gorevler:

1 - interneti kullancılar arasında dagıtması
2 - kullanıcılara belli haklar vererek bazı bilgisayarların internete
girişini engellemesi
3 - tanımlı olan bazı adreslere girisleri tamamen yasaklaması ve /
veya kullanıcıların sadece tanımlı internet adreslerine ulasmasına
izin vermesi

tum bu gorevleri yerine getirecek bir debian sistem icin nasıl bir
yapı kurulması ve hangi programların kurulması gerekiyor bu konuda
sizlerden yardım istiyorum tavsiye edeceginiz programlar kullanıcı
arabirimi olan ve yonetimi kolay programlar olursa cok daha iyi
olacaktır. şimdiden teşekkürler

iyi günler
Koray...