Re: USB flash disk sorunu

solve wrote On 23-02-2006 02:33:
Selamlar,

Ya ne yazikki gun tek 1 flash disk uzerinden calismiyorum, we
>kingston disinda diger flash disklerde ayni sorunla karsilasiyorum,
>yalniz sole bir sey farkettim: dosya sistemi sadece fat oldugu zaman
>sorunsuz mount ediyor, yani:

x-x-x-
Teknik olarak nedenini bilmiyorum ama benim USB Sandisk Cruzer ile
kullandığım SD'lerde de benzer bir dert yaşadım.
1 GB'lik disk'i ilk aldığımda doğal olarak tek parça fat16 partisyonda
gayet güzel tanındı (sdb1).

Ama cfdisk ile baktığımda 0.3 MB'lik bit "sdb-1" + 980 MB "sdb1" diye
iki bölüm görünce, yine windoze gıcıklığı diyerek diski cfdisk ile
sdb1'i 600 MB ext3 + sdb2'yi 400 MB fat16  olarak biçimledim.

Hiçbir sorun çıkacağını ummazken, hem linuxda hem windowsda binbir abuk
mesajla
partisyonlara ulaşamadığımı veya yazamadığımı gördüm. Ne musaya yaranabilmiştim ne isaya yani..

Ama ilk bölümü fat16 ikinciyi ext3 yapınca sorun düzeldi.
Uğraşan bir arkadaşım da, "Bölümleme ve formatlamayı windowsda yapınca yine o abuk 0.3 MB'lık bölümü oluşturuyor ve zaten birden fazla bölümlemeye de izin vermiyor" dedi.

Belki tırmalarken yararı olur bu deneyimlerin.

Sandisk'lerin mimarisi nedir bilmiyorum ama galiba windows, ilk sektör benzeri birşeyler FAT türevi olmayınca diski adresleyemiyor galiba. Bu işi windowsla yapınca da linux'un kafası karışıyor. Ama ilk partisyonu linux ile fat16 yapıp sonra bölünce, o zaman windows'un da aklı yatıyor. ( Buna benzer bir sorunu da masaüstü bilgisayarımdaki SATA diski driver diski olmadığı için bölümlemeyi aynı şekilde beceremeyip diski çorbaya çeviren XP kurulumunda da yaşamıştık. Linux Live CD ile diski böldükten sonra XP'ye al sana partisyon buraya kur kendini deyince mutlu olmuştu garibim.)

Kesin olan tek şey benim aklımın bu işlere hiç yatmadığı :)

--
Bekir SONAT, mailto:corlinux@gmail.com
Türkçe harfleri sorunsuz görüntüleyebilmek için UTF-8 kodlama ayarını