Re: chown ve chmod komutlari hakkinda ?

"Mehmet Fatih Akbulut" <mfatihakbulut@gmail.com> writes:

> merhaba,

Selam,

> 2 sualim olacak :
>
> 1. chmod ve chown komutlarini kullanarak alt alta birkac klasor ve bu klasorler icersindeki butun
> dosyalari tek seferde nasil degistirebilirim ?

-R parametresini ekleyerek.

> 2. /var/www altinda /sitem diye bi klasorum ve bu klasor icersinde de farkli alt klasorlerim ve de
> dosyalarim var.
> disardan biri bu siteye erismek istediginde http://ipadresim/sitem yazdiginda /sitem klasoru altindaki
> herseyi [.htaccess yok ise] sorunsuz bir sekilde gorebilmesi icin chmod ve chown ile /sitem klasoru
> uzerinde ne gibi bi degisiklik yapmaliyim ?
> chown www-data:root sitem [ve butun alt klasorler ile dosyalar]
> chmod 755 sitem mi demeliyim ???

755 yerine 644 kullanmak isteyebilirsiniz. 755 çalıştırma bitini de
aktif eder. 644 ise sahibine okuma/yazma, diğerlerine okuma izni
verir.

Dosya izinlerini şöyle düşünebilirsiniz.

1 --> | S | G | D |
2 --> |rwx|rwx|rwx|
3 --> |421|421|421|

1. satır: S -> sahibi, G-> grubu, D -> diğerleri.
2. satır: r= okuma, w= yazma, x= çalıştırma.
3. satır: toplanacak değerler.

örneğin sahibine okuma, yazma çalıştırma, grubuna okuma,
çalıştırma, diğerlerine de sadece okuma izni verelim.

    r   w   x
S = 4 + 2 + 1 = 7
G = 4 + 0 + 1 = 5
D = 4 + 0 + 0 = 4

bu durumda ilgili dosyayı chmod 754 yaparsanız bu duruma erişmiş
olursunuz.

Örnekler artırılabilir. Umarım açıklayıcı olmuştur.

> bu iki konuda beni aydinlatirsaniz sevinirim ;)
> Hoscakalin.

Sevgiler.

--
bazıları kde sever, ben gnome