Re: runit

Alper KANAT yazmış:

Debian üzerinde runit kullanan var mı acaba ? Açılış sürecini hızlandırmak için araştırmalarımda runit'in uygun bir seçim olduğunu gördüm. Ancak kendi sayfalarındaki dökümantasyonun güncel olmadığını ve bana yardımcı olamayacağını düşünüyorum. Haliyle biraz yardıma ihtiyacım var.. Özellikle birileri daha önce bu konuda deneyimlerini yazmadığı için sıkıntı çekiyorum. Eğer Debian'ın açılışını 20-30 sn civarına indirebilirsem bu konuda bir belge hazırlamayı da düşünüyorum.

Her türlü desteğe ihtiyacım var. Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim..

Yanlış hatırlamıyorsam unstable kullanıyordunuz. Bootchart sizde kaç sn gösteriyor?

2.6.15-1-k7 (unstable deposundan) kerneli kullanıyorum. Bootchart'ım 26 sn ve herhangi bir hızlandırma müdahalesinde bulunmadım şu ana kadar. Eğer sizinde Bootchart'ınız benzer bir skor veriyorsa runit ile elde edeceğiniz hızlandırma 3-4 sn'den fazla olamayacaktır diye düşünüyorum. Sistemi "gömülü sistemler" gibi müdahale etmedikçe (ki bu masaüstü kullanıcısı için girilesi bir risk değil), 20 sn'in altına çekmek pek olası değil bildiğim kadarıyla.

Diğer taraftan eğer exim'i yada muadillerini kullanmıyorsanız, kapatmanız size fazladan birkaç sn olarak geri dönüyor. Bu da benim tecrubem :-)

--
Murat Sağlam
Hypnos Bilgisayar Teknolojileri