Re: Sarge, Engerek, aspell

Alphan Bayazit <listec@bayazit.org> writes:

> 14 Şub 2006 tarihinde Cafer Şimşek dedi ki:

> Selamlar,

Selam Tekrardan.

> php'de yazıldığını kabul ediyorum uygulamanın.

Evet, tamamen PHP

> php'de aspell iki şekilde kullanılıyor;
> 1) aspell komut satırı arayüzü ile
> 2) doğrudan aspell kütüphanesi ile (pspell)

Kodlarını incelediğimde zaten pspell'i kullanacak şekilde
yapılandırıldığını, daha doğrusu kodların öyle yazıldığını
gördüm. Sanırım PHP tarafında fazladan uğraşmama gerek kalmayacak.

> birincisi ile engerek kullanmak oldukça kolay (engerek kaynaklı sorun
> olursa yazarına söylersin düzeltir)

:) olur yazarım.

> ikincisini php derlenirken ayarlamak gerekiyor, modül desteği var mı
> bilemiyorum. ama haliyle engerek doğrudan bir çözüm olmuyor.
> gene de engerek için yamalamanın çok zor olacağını sanmam. engerek
> paketi ile birlikte bir kaç basit php örneği geliyor.

Engerek ile gelen PHP örneklerini inceledim. Ama yukarıda da
belirttiğim gibi sanırım pek fazla PHP tarafıyla işim olmayacak
gibi. Yaptıklarım aynen şöyle:

      * Öncelikle Sarge depolarında (ve hatta unstable depolarında
        bile) php4-pspell paketini bulamadım. Bundan mütevellit gidip
        dotdeb depolarından çekip kurdum. Haliyle o da php 4.4.2
        sürümü indirdi. Bu çok büyük sorun değil. Mevcut sunucu zaten
        sade ve sadece webmail işini halledeceği için, apache2 ve php4
        düzgün çalışsın yeter. Webmail'in kullandığı veritabanı bile
        başka bir sunucuda. Bu adımda bir sorunla karşılaşmadım.

      * Geldim test etmeye. Bu aşamada gördüm ki en büyük sorun pspell
        ile engerek'i tanıştırmak. Bu durumda pspell'i yeniden
        derlemem gerektiği inancındayım: Ama nasıl? Pek fazla doküman
        bulabilmiş değilim konu hakkında. Gerçi derlenmesi konusunu
        halledebilirim ama çalışırken engerek'i kullanması talimatını
        nasıl vereceğim orasını bilmiyorum. Ayrıca pspell'in yeniden
        derlenmesi beraberinde tüm PHP'nin de yeniden derlenmesini
        gerektirecek gibi görünüyor. Debian ile tanışmadan önceki
        zamanlarımı hatırladım (Slackware). Debian'a alışınca eskiden
        kolay gelen işler (php derlemesi gibi) aslında ne büyük
        işkenceymiş onu anlar oldum :).

> ilgilenirsen beraber bakabiliriz bu işe.

Çok memnun olurum.

> ama yamalamanın kolay güncellenememe gibi tipik sorunları olacaktır.

Dediğim gibi, ilgili sunucu sadece webmail işini yapacağı için büyük
bir sorun çıkartacağını sanmıyorum.

> engerek ilk çıktığında testing'den sadece libgcj6 istiyordu ve o da
> kararlılık sorunu getirmiyor haliyle.
>
> fakat testing gcc-4'e geçti ve libc6, locales vs
> gibi yan paketlerin de güncellenmesi gerekecek.
>
> diğerleri hikaye de libc6 ciddi bir paket,
> büyük konuşmak istemem :)
>
> (haliyle benim elimdeki sarge'lerin hepsi bu yönde karma, kararlılık
> sorunu yaşamıyorum ama yoğun bir sunucum da yok zaten)

Bu aşamaya henüz gelmiş değilim. Komik gelebilir ama sunucuya hala
engerek kurmadım. Çünkü daha kendime bir yol haritası çizmiş
değilim. Kabaca başladığım yerdeyim diyebilirim :)

> kolay gelsin,
> -alphan
> Bu alana reklam verebilirsiniz!
> http://www.bayazit.net/alphan/