Re: Sarge, Engerek, aspell

14 Şub 2006 tarihinde Cafer Şimşek dedi ki:

> Merhaba Arkadaşlar,

Selamlar,

> Sarge bir sunucu üzerinde webmail yapılandırmaya
> çalışıyorum. Kullandığım webmail yazılımı (dwMail) aspell desteği
> sunuyor. Bunu Engerek ile kullanmak istiyorum. Böyle bir şey mümkün
> mü?

php'de yazıldığını kabul ediyorum uygulamanın.

php'de aspell iki şekilde kullanılıyor;
1) aspell komut satırı arayüzü ile
2) doğrudan aspell kütüphanesi ile (pspell)

birincisi ile engerek kullanmak oldukça kolay (engerek kaynaklı sorun
olursa yazarına söylersin düzeltir)

ikincisini php derlenirken ayarlamak gerekiyor, modül desteği var mı
bilemiyorum. ama haliyle engerek doğrudan bir çözüm olmuyor.
gene de engerek için yamalamanın çok zor olacağını sanmam. engerek
paketi ile birlikte bir kaç basit php örneği geliyor.

ilgilenirsen beraber bakabiliriz bu işe.
ama yamalamanın kolay güncellenememe gibi tipik sorunları olacaktır.

> Ayrıca, Sarge üzerine Engerek kurarken, bazı kütüphanelerin sanırım
> testing deposundan gelmesi gerekiyor. Bu durumun sistem stabilitesi
> üzerine ne gibi etkiler yapar?

engerek ilk çıktığında testing'den sadece libgcj6 istiyordu ve o da
kararlılık sorunu getirmiyor haliyle.

fakat testing gcc-4'e geçti ve libc6, locales vs
gibi yan paketlerin de güncellenmesi gerekecek.

diğerleri hikaye de libc6 ciddi bir paket,
büyük konuşmak istemem :)

(haliyle benim elimdeki sarge'lerin hepsi bu yönde karma, kararlılık
sorunu yaşamıyorum ama yoğun bir sunucum da yok zaten)

kolay gelsin,
-alphan
Bu alana reklam verebilirsiniz!
http://www.bayazit.net/alphan/