Re: samba sadece sabit IP lilere izin veriyor

ilginize tesekkurler,

Evet sorunu anlasilir bicimde yazamamak biraz da acemilikle ilgili olan birsey. Haklisiniz.

Sistemi bolum icerisinde kullandigimiz akademik yazilimlar icin bir sunucu olarak kurdum (kararli surum). Iletisim protokolu olarak cogunlukla ssh yeterli oluyor. Fakat sunucuda uretilen postscript dosyalara kolay ulasabilmek amaciyla sambaya ihtiyac oldu. Kullanicilarin kendi dizinlerine readonly olarak erismesi yeterli.

apt-get ile samba ve smbclient paketlerini kurduktan sonra smb.conf dosyasina
sadece
netbios name = galileo
workgroup = harita
security =user
satirlarini ekledim. Ve servisi calistirdigimda;

1. windows makinalardan galileo ya erisemiyorum.
2. sadece statik ip li windows makinalarda \\x.x.x.x diyerek linux a ulasabiliyorum
3. yardimci olur diye swat paketini de sisteme kurdum fakat
http://galileo:901 ile baglanti kurma istegi reddedildi mesaji aliyorum

Sizin oneriniz dogrultusunda
$telnet galileo komutu ile
Trying 127.0.0.1...
Trying 193.255.245.202...
telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

Ayrica servisin duzenli calisip calismadigini kontrol etmek icin
aydin@galileo:~$ smbclient -L //galileo
Password:
Domain=[GALILEO] OS=[Unix] Server=[Samba 3.0.14a-Debian]

       Sharename       Type      Comment
       ---------       ----      -------
       print$          Disk      Printer Drivers
IPC$ IPC IPC Service (galileo server (Samba 3.0.14a-Debian)) ADMIN$ IPC IPC Service (galileo server (Samba 3.0.14a-Debian))
       aydin           Disk      Home Directories
Domain=[GALILEO] OS=[Unix] Server=[Samba 3.0.14a-Debian]

       Server               Comment
       ---------            -------

       Workgroup            Master
       ---------            -------
       CENG                 FTP
       EV-AªI              JASUHA
       HARITA               GALILEO
       WORKGROUP            NIRENGI

Onerinize uygun olarak
/etc/services dosyasini kontrol ettim
swat            901/tcp                         # swat
satiri mevcut.

Hocam kisacasi bu samba isi beni biraz tirmalatti. Ayarlar acisindan hersey normal gibi gorunuyor ama isin icinden cikamadim.

yardimlariniz icin tekrar tesekkurler
aydin

funkypunky drunky yazmış:

Hocam boyle bir ayarın olduğunu görmedim samba 'da static ip liler baglansın digerleri baglanmasın diye. Swat taki probleminiz ise buyuk ihtimal smb.conf ayarlarıyla ilgilidir. ikinci bir olasılık belki kurulumda bir yanlıslık olabilir. Cunku swatı eger debian packagelarından yuklediyseniz conf dosyalarında bir degisiklik yapmanıza gerek yok ama swat portunun acık olup olmadığını anlamak için siz bir baglanmayı deneyin. "telnet localhost 901" yazın baglantı refuse edliyorsa swatınızda hata vardır. /etc/services dosyasını edit ederek "swat 901/tcp # swat" satırını eklerseniz portu assign edersiniz. Bunun dışında fazla bir bilgi yok debug yaparak ve sambayı hangi amacla kurduğunuzu iletirseniz elimden geldigince yardım ederim. Bu arada size bir web adresi http://funkypunkydrunky.blogspot.com/ veriyorum buradan çalışan sistemimin conf dosyalarına ulaşabilirsiniz. Çok parametre var bu yüzden problemi tam olarak tanımlamanız gerektiğini belirtmek zorundayım. İyi çalışmalar 13.02.2006 tarihinde *Aydin USTUN* <austun@selcuk.edu.tr <mailto:austun@selcuk.edu.tr>> yazmış:

    Selam arkadaslar,

    samba kurulumumu gerceklestirdikten sonra komsu ag bilgisayarlarimdan
    yaptigim baglantilarda;

    samba sadece statik ip li baglantilara izin veriyor. dinamik ip li
    makinalar ile baglanti kuramiyorum.

    Ayrica swat i kullanmayi denedigim durumlarda da baglanti kurma istegi
    reddedildi mesaji aliyorum.

    Cozum icin nasil bir yol onerirsiniz?
    Tesekkurler,

    believed to be clean.