Re: Fwd: vmware ile debian kurulumu

* yaşar tunçez [2006-02-13 20:25:59+0200]
> internetten indirdiğim iso dosyasının adı
> "debian-testing-i386-netinst" idi. Buna izafeten testing dedim. Şimdi
> bu iso dosyasından yaptığım kurulumda debian sarge (kararlı sürüm)
> değil de bir sonraki çıkan ve halen kararlı hale gelmemiş sürümünü
> kurmuş oluyorum değil mi?

Teorik olarak öyle, ama "yeni kurulum programında ne değişiklikler var?"
gibi merakınız yoksa _günlük_ debian-testing-* ISO'larını kullanmayın.  Ya
nokta sürümleri (etch beta1 gibi) kullanın[1] ya da daha iyisi (donanımınız
en azından kurulum için yeni bir çekirdek gerektirmiyorsa) sarge ISO'yla
küçük bir kurulum yapın ve sonrasında apt-get ile sistemi testing'e
yükseltin.

> Benim istediğim de zaten sarge yi değil hemen akabinde geliştirilmekte
> olan debian sürümünü kullanmak. Bundan sonrası ise bu test sürümünün
> de kararsız depolarını kullanmak istiyorum.

Selim bey bu konuyu açıklamış.  "test sürümünün kararsız depoları" diye bir
depo yok.  Aşağıda önerdiğim yöntemle testing'i kurun.

* yaşar tunçez [2006-02-13 21:45:22+0200]
> Eğer benim indirdiğim test sürümü ise kurulum esnasında benden niçin
> kararsız, test, kararlı arasında seçim yapmamı istiyor? Bu bir hata
> değil mi? Zira test in iso suyla kurulum yapıyorsam bana sadece test i
> seçtirmesi gerekmez mi?

O ISO'lar (ki bir problemle karşılaşmanız daima mümkündür) öntanımlı olarak
testing'i kurar.  Fakat görülen o ki kurulumda bir sorunla karşılmış.  D-i
sayfalarındaki uyarıları da[2] dikkate alarak sarge ISO'suyla kurulum
yapmanızı öneririm, aksi halde bu problemler devam edecek gibi görünüyor.

[1] To install Debian testing, we recommend you use the etch beta 1 release
    of the installer, after checking its errata.
    [fakat aşağıdaki nota da bakın]

[2] Final preparations have begun for the Etch Beta2 release of Debian
    Installer. The changes to the Debian archive are known to break most of
    the installation media from Etch Beta1. We hope to get Beta2 out as
    soon as possible to fix this.