Re: apt-get internete bağlanamıyor

Merhaba,

* Mustafa Degirmenci [2006-02-09 01:32:02+0200]
> Merhaba, internet bağlantım olduğu halde apt-get update veya apt'nin
> internetle ilgili hiçbir özelliği çalışmıyor. Netinstall ile kurulum
> yapmak istedim önce aynı sorundan dolayı eski debian cd'lerimle
> kurulum yapmak zorunda kaldım. Şimdi güncelleme yapmak istiyorum fakat
> apt-get update komutu sonucu bu geliyor
>
> [Connecting to security.debian.org (1.0.0.0)]
>
> ve bir süre sonra connection timeout veriyor. Bilgisayarım ağ
> üzerinden internet bağlantısını paylaşıyor, modem ASUS AAM6030BI 4
> port adsl modem. Önerilerinizi bekliyorum.

DNS sorununa benziyor.  Modem arayüzünde DHCP istemcilerine ait DNS
seçenekleri inceleyin.  /etc/resolv.conf'daki adres 192.168.0.0/24 (veya
10.0.0.*) bloğu içindeyse buraya mesela 195.175.37.14 (TTnet'e ait bir isim
sunucusu) yazarak problemi doğrulayın.  Daha sonra bu işlemi modemin
yapmasını sağlamalısınız (DHCP kullandığınızı varsayıyorum).  Tabii problem
başka bir yerde de olabilir.