Re: paket bagimliligi sorunu ?

Mehmet Fatih AKBULUT yazmış:
merhaba,
Merhaba,
ben sadece mozilla-mplayer kurmak istiyorum fakat bu paket beraberinde mplayer-386'yi da kurmak istiyor ?
mplayer kurulu benim bilgisayarda sitesinden indirip kurmustum.
Hata mesajında paket, istediği mplayer versiyonunu söylüyordur size, onu temin etmeniz lazım.
sadece mozilla-mplayer'i kurmam mumkun mu acaba ?
nasi necerebilirim bunu ?
Hayır. mplayer-xxx kurmadan browser eklentisini çalıştıramazsınız. Bağımlılık tutmuyorsa ve bir şekilde kurduysanız çalışır ama bir sonraki (apt-get) upgrade de uçar :-)

[ftp.nerim.net'teki mplayeri da denedim fakat benim bilgisayarda ilginc sorunlar cikardi:
-> divx'leri calistirmak icin mplayer -vo vx ... yazmak gerekliymis.
-> ayrica filmlerde, ses ile agiz hareketleri alakasizdi ;)
bu gibi nedenlerden oturu hazir mplayeri kullanmak istemiyorum.]
divx'ler hakkında yazdıklarınızla hiç karşılaşmadım ama ses deki senkron bozukluklarından kurtulmak isterseniz, ses çıkışını "alsa" ya verin. video çıkışı için de "gl" iyidir :-)

Ben 'nerim'den aldığım paketleri kullanıyorum, şimdiye kadar hiç problem yaşamadım. Sizin 'nerim' sorununuz konfigürasyon problemi gibi duruyor...

--
Murat Sağlam
Hypnos Bilgisayar Teknolojileri