Re: Bellek tüketimi

Alper KANAT yazmış:

512 MB bellekten geriye 7-10 MB civarı birşey kalması normal mi peki sizce ? Bu arada bende X acayip CPU götürüyor şu aralar... Ekran koruyucu olarak GLMatrix kullanıyordum ve testing'deyken gayet rahat akan GLMatrix şimdi yavaş yavaş akıyor.. Atlaya atlaya.. Bunlar unstable sürümde dahi olsa olmaması gereken şeyler olsa gerek... X'in log dosyalarında da birşeye rastlayamadım

free komutu çıktısı şöyle:

tunix@tunix:~$ free
            total       used       free     shared    buffers     cached
Mem:        516160     510128       6032          0       9984     197864
-/+ buffers/cache:     302280     213880
Swap:       524280     105200     419080

Bu durumu unstable ile bağdaştırmayın. Ben de unstable kullanıyorum, sistemin son güncellemesini dün akşam saatlerinde yaptım ve 512 MB Ram'im var.
Sistem yağ gibi kayıyor :-)

Sizin free'ye dair önerim ise çok basit; swap'ı dosya olarak değil -dosya sistemi- olarak kullanın... Birde swap alanı MEM'in 2 katı olur genelde...

Bu değerleri kurcalamak genellikle iyi sonuçlar doğurmaz :-)

--
Murat Sağlam
Hypnos Bilgisayar Teknolojileri

begin:vcard