Re: Bellek tüketimi

Benzer sorunları ben de yaşıyorum. Testing'de 6-7 MB bırakıyordu ve takılmıyordu. Sistemimi unstable'a güncelledim ve şimdi pencereleri taşırken hafif takılmalar olabiliyor. Bu kadar bellek harcanması biraz rahatsız ediyor beni açıkcası.. Geçtiğimiz ay MPlayer'ı derleyemedim bu sebeplerden... 1 GB bellek takmayı düşünüyorum şimdi laptopa sırf bu nedenle... GNOME dışında belki başka birşeyler kullansam bu kadar olmazdı ama bundan ödün vermek istemiyorum. Yine de bu kadar bellek yememesi lazım diye düşünüyorum.

Nilgün Belma Bugüner yazmış:

Selam,

Cts 04 Şub 2006 18:22 sularında, Bahri Meriç CANLI şunları yazmıştı:
Merhaba

Kişisel bilgisayarımda %100 fiziksel bellek kullanımı oluyor bazen bu daha fazla arttığı için gdm otomatikmen kapanıyor. Bu oranı nasıl azaltabilrim. Gnome masaüstü yöneticisi ve 512 mb ram kullanmaktayım.

X'in kapanması bellek bittiğinden olmaz.
Ya bellek çiplerinden bazıları bozuktur ya da ekran kartınızda
benzer bir sorun vardır. 3D hızlandırıcı kulanıyorsanız, ayarlarından fazla hızlandırırsanız da bu olur. Ölümcül hata
oluşturan hatalı bir program da X'in çökmesine yol açabilir, ama bu
çok nadirdir genellikle sadece kendileri çökerler. Sebepler herşey
olabilir ama bellek tükenmesi olmaz. (GNU/Linux'ta 'bellek tükendi' diye bir hata iletisi yoktur.)
Sorunu başka yerde arayın.

Esen kalın,
Nilgün

begin:vcard
fn:Alper KANAT
n:KANAT;Alper
adr;quoted-printable:;;;Istanbul;;;T=C3=BCrkiye
email;internet:tunix@raptiye.org
x-mozilla-html:FALSE
url:http://raptiye.org
version:2.1