USB mouse yüklemek

Sorunu kısaca özetlemek gerekirse mevcut kablosuz USB mouse'um nasıl oluyorsa kurulumda problem çıkartmıyorken kurulumdan sonra çalışmaz oldu ve bu çalışmazlık masaüstü ortamını açmamı da engelliyordu ve başladım araştırmaya , aşağıda naçizane çözümüm yazılı umarım aynı problemi olan kişilere yardımcı olurum.(Debian 3.1 sarge - kernel 2.6.8)

Öncelikle /etc/modules dosyasının sonuna kendi istediğim modüllerin isimlerini yazdım

# /etc/modules: kernel modules to load at boot time.
#
# This file should contain the names of kernel modules that are
# to be loaded at boot time, one per line.  Comments begin with
# a "#", and everything on the line after them are ignored.

ide-cd
ide-disk
ide-generic
psmouse
usbhid
mousedev (son ikisini ekledim)

ikinci olarak da ufak bir betik dosyası hazırlayarak bunu her açılışta okunur hale getirdim.Bunun için dosyamı /etc/init.d nin içine yerleştirdim ve rcconf dosyasını çalıştırdım , böylece açılışda yüklenecek betiklerin arasına benimkini de ekledim.(yüklü değil ise apt-get install rcconf )
Adı geçen ufak dosyayı ise şu şekilde yaptım :

#touch fareusb (herhangi bir klasörde olabilirsiniz)
#nano fareusb (yada herhangi bir konsol editörü olabilir)(bundan sonrası aynen dosya yazılacak)

#! /usr/bin/bash

    mkdir /dev/input
    mknod /dev/input/mice c 13 63

exit 0 (son satırı yazmamın nedeni kitlenmeyi önleme)

Kayıt yapıp çıkıyoruz :o)

Not: Xorg yada XF86Config-4 dosyasında mouse kısmını değiştirmediğinizi varsayıyorum.yani Device kısmı halen "/dev/input/mice" ve Protocol kısmı "ImPS/2" olacak şekilde ayarlı olmalı.

Ve güzel bir resetleme ile sorunsuz çalışan USB HID arayüzlü Logitech Mediaplay Mouse kullanan bir masaüstüm oldu :o)

Biraz karışık oldu ama kusura bakmayın artık :o) ilk defa bu kadar özellikli bi sorun üstünde çalıştım linuxda...Bana yardımcı olan herkeze (Özellikle Mehmet Fatih AKBULUT Beye) çok teşekkür ederim :o)