Re: ram eksik? +1 Teshis lutfen

Selam,

Bellek kullanımına bu kadar kafayı takmayın. Çekirdek
işini BİLİR :-)
Makineyi açarsınız, bellek yarıyarıya kullanılmıştır.
5 saat sonra bakarsınız bellek kalmamııışşş.
Acaba?
Olay şu: çekirdek, kapattığınız bir sürecin belleğini
serbest bırakmaz. Onu orada tutar. Bellek kalmayıncaya
kadar bırakmaz. Bellek kalmayınca çalıştırmak istediğiniz
uygulama, bellekte yüklü olanlardan biri değilse bellekte tutuğu
birini kaldırır, yeni süreci belleğe yükler. Bunu neden yapar? Diyelim ki,
karmaşık bir paket derliyorsunuz, örneğin Linux-2.6.x.
Eğer çekirdek her C dosyasının derlenmesi için gcc'yi
hep yeni baştan yükleseydi o çekirdek derlemeniz, şimdikinin
en az 10 katı uzun sürerdi. Çekirdeği tasarlayanlar kullanıcı
alışkanlıklarını gözönüne almışlar. Bir oturumda hep aynı
programlarla çalışırız. Yani çekirdek, eğer kapatılmış bir
süreç hala bellekte duruyorsa onu tekrar belleğe yüklemiyor.
Olanı size sunuyor. Mozilla ya da OOo, ikinci kez açtığınızda,
ilk açılıştan daha hızlı açılacaktır. Deneyin.

Esen kalın,
Nilgün

Çar 01 Şub 2006 15:08 sularında, Bekir SONAT şunları yazmıştı: