buyuk harf kucuk harf

Merhaba arkadaşlar;
Benim Debian de bilgisayarı uzun zaman açık bıraktığım zamanki ben çoğunlukla kapatmıyorum bilgisyarın konsolundan giris yapmak istediğimde capslock açık olmadığı halde buyuk harfle yazıyor ve loginimi bu şekilde  yapıyorum. Ama debian onu kuçuk harf goruyorki bu sayede sadece kucuk harfler kullanmama ragmen de giris yapabiliyorum.terminal bağlantılarında boyle bir problem görmüyorum.
Debian sarge, stable, gnomesuz olan bir sistem. Bu problem öldürmüyor ama gıcık ediyor. Gruba yeni üye olduğum için bilemiyorum benden önce belki böyle problem yaşayan olmuş olabilir. Bu yüzden önceden işlenmiş bir konuysa peşinen özürlerimi diler görüşlerinizi beklerim.
halil keleş