Re: equivs-build

selam,

bu komutun içinde bulunduğu dizin, normal bir kullanıcının path
değişkeninde değil heralde.
birkaç yöntem var çalıştırabilmeniz için;

1. root olup çalıştırın,
$ su
root kullanıcısı şifresini sorar
password : (şifrenizi yazın)
daha sonra root kullanıcı olarak komutu çalıştırabilirsiniz.
# equivs-build

2. komutun tam yolunu vererek çalıştırın, yani komut /usr/sbin'in altındaysa,
$ /usr/sbin/equivs-build
diyerek çalıştırın, tabii eğer komuta sadece root kullanıcısı için
çalıştırılma izni verilmişse o zaman yetkili olmadığınıza dair mesaj
alıp çalıştıramayabilirsiniz

3. komutun bulunduğu dizini path değişkenine ekleyip de
çalıştırılabilir, ama path değişkenleriyle şimdilik oynamamanız daha
iyi olur

burada en iyi yöntem ilk yöntem, kaldı ki komutu normal kullanıcıların
kullanma yetkisi yoksa zaten 2. ve 3. yöntemleri kullanamazsınız.

kolay gelsin.

29.12.2005 tarihinde erdem <krustyfirst@yahoo.com> yazmış: