5+1 ses sistemi problemi

Merhabalar,

Debian Unstable sistemimde uzun süredir hallemediğim bir problemim var
ses ile alakalı.

Şöyleki;

5+1 bir ses sistemim ve Realtek ALC850 ses kartım var.

Ses sistemini üzerinde hakimiyetimi ilan edebileceğim, yani uyduları ve
subwooferı tek tek kontrol edebileceğim, istediğimin sesini artırıp
istediğimi kapatabileceğim, bas ayarlarıyla oynayabileceğim bir program
arıyorum.

Windows tarafında bu iş için nvidia'nın kendi programı var. Ancak linux
tarafında bu işi yapabilecek bir program bulamadım. Filmleri Linux
ortamında izlerken ne subwoofer çalışıyor (basları alamıyorum) ne de
uydular. Daha doğrusu sadece bir uydu çalışıyor, yani tek kanaldan ses
alabiliyorum.

Debian ile 5+1 ses sistemi kullanan arkadaşlar varsa kullandıkları
programı, paketi ya da yöntemi paylaşırlarsa memnun olurum.

iyi çalışmalar ..
koray