Re: PARDUS

Recai Oktas wrote On 23-12-2005 15:26:
Merhaba,

* zekeriya akyildiz [2005-12-23 14:21:13+0200]
Asıl soru Debian dünyasının ne düşündüğü değil, GENTOO camiasının ne
düşündüğü sonuçta gentoo ile doğdu kendileri hatta gentoo izlerini taşıyor
üzerinde. ayrıca verilecek olan destek çok önemli!

Gentoo da LFS'den dogdu, anormal bir durum degil bu.  Pardus Debian
tabanli olsaydi (ki bundan ancak memnuniyet duyardim) yine boyle mi
dusunucektik?  Lutfen rica ediyorum, kolaylikla tepki cekecek bu tip
aciklamalardan kacinalim.  Sunun surasinda Turkiye'de Ozgur Yazilimla
ilgilenen bir avuc insaniz.  Mesreplerde/mezheplerde farklilik olabilir,
farkli seceneklere sahip olmak bu isin ozu degil mi zaten?  Su asamada
emek sahiplerinin emegine saygi gostermekten baskaca bir beyanda
bulunmamiz gerekmiyor.

Ikinci bir lutfen...  d-u-tr listesi bu konunun tartisilacagi bir zemin
degil.  Tartisma turunde hicbir yazisma olmasin demiyorum.  Debian'la,
Debian'in yogurt yiyis tarziyla ilgili her turlu iyi niyetli _teknik_
tartismaya evet, ama buna hayir!
Aslinda Pardus'u inceleme firsati bulmus usta debiancilardan elestiri almak, sadece benim degil, belki daha da cok Pardus gelistiricilerinin hosuna gidecektir. Belki de sadece deneyimli debian kullanicilarindan degil, slackware, bsd, fedora, ille de gentoo kullanicilarindan gelecek degerlendirmeler - geribeslemeler de yararli ve yapici olacaktir.
( Ama onlarin bu kadar islek bir forumlari yok galiba !?)

Anlamsiz veya gereksiz distro yaristirmalari bir yana, sirtinda gecmisin mirasi olmayan, ama bir yandan da debian gibi devasa bir dagitimin kurmaylarina ve neferlerine sahip olmayan, ustelik --simdilik-- salt son kullanci hedefli desktop sürümü olan bu yeni dagitimin iddialarinin, linux'un geneline ait hemfikir olunan zayifliklar/zorluklar'in ustesinden gelmek icin gelistirdigi cozumlerin ( pisi, comar ) deneyimli/deneyimsiz debian kullanicilari tarafindan denenip elestirilmesi,
sadece ulusal degil evrensel de sayilabilecek bir katki olur kanaatindeyim.

(Nilgun hanimin da sizin de dikkat cektiginiz uzere, ulusal bir *dagıtım* olması, evrensel linux birikimi ile tezat olusturmayan bir deneyimdir ve tum ulkelerde en az birer ornegi vardir. Ulusal olmasi, evrensel olmasina zarar vermez,-aksine "su seviyesini yukselterek" ozgur yazılım
gemisinin daha kolay yüzmesini kolaylaştırır.)

Somutlarsam, Ornegin, ben, comar'in xorg yapilandirmasinda sagladigi kolayligi, debian kurulumlarim sirasinda mum ile aramistim. Ama, pisi'nin, apt-get ya da portage mimarisinden ne derecede geliskin/aşkın olduğu hakkında şüphelerim var. Üstelik henüz, en mesakkatli bolumde (program ve bagimliliklarini kaldirma -uninstall) pek denenmis de degil. Veya, benim en kolay kurdugum - en teferruatsız linux dagitimi olmasina ragmen, hayatinda isletim sistemi kurmamis bir doktor arkadasimin onune "kur" diye koydugumda, aslinda hala ne kadar zor-kafa karistirici bir kurulumu oldugunu dusundugum bir dagitim..

Ama, her ne ise, bu ulusal dagitim'in, ozgur yazilim ortak cephesinin ulkemizde buyumesi icin buyuk bir olanak taniyacagini tartismaya pek bir gerek yok gibi gorunuyor. Lutfen bu olanagi, pardus baslikli/icerikli yazismalari off-topic/null etmek yerine,
sizin yaptiginiz gibi yapici bir sekilde kullanmaya yonlendirelim.

Hepsini ayri bir keyif ve kizginlikla kullanan, bir debian, slackware, gentoo ve pardus kullanıcısından saygılarla.
Bekir
Bu hususlara dikkat buyurursaniz sevinirim.