Re: gimp yeni fontlardan sonra kapanmaya başladı.

Nilgün Belma Bugüner yazmış:

Cum 23 Ara 2005 16:32 sularında, VEDAT YILMAZ şunları yazmıştı:
çöküşü ben KDE yaşadım. sanırım sorunlar Gnome kaynaklı değil. ayrıca KDE sık sık çökerken Gnome da bu güne kadar bir kere bile çökmeye rastlamadım. En azından benim başıma gelmedi.

Ben GNOME çöker demedim ki, listeden izlediğim kadarıyla sorunlarının daha fazla olduğunu belirttim sadece. İyi okumadan yanıt veriyorsunuz.
buradaki asıl problem program veya programların çökmesi ve sizde dediniz ki,

"Ama GNOME değil KDE kullanıyorum. Sorunlarınız GNOME
kaynaklı olabilir. Zaten bu listede sorulan sorular
hep GNOME kullananlardan geliyor. KDE kullanıp sorun
yaşayana pek rastlamadım."

dediniz.
gayet iyi okudum ve ben bu sorunu KDE de yaşadım dedim.

Baştan beri KDE kullanırım, tek sebebi iyi organize olmuş bir yapı altında geliştirilmekte oluşudur.

Ayrıca, sorunsuz kullanım isteyen kararlı sürümü seçer.
Diğer sürümleri kullanıp sorun yaşıyorsanız, müstehaktır...
Ben veya başkaları bu testing sürümleri kullanmasa, sizin kullandığınız
kararlı sürümler bugün bu kararlılıkta olurmuydu onu bilemem.

KDE, Gnome veya bi başkası, sonuçta ortada bir sorun var ve giderilmek
zorunda.

Esen kalın,
Nilgün
Nilgün Belma Bugüner yazmış:

Selam,

Bu sorunlar bilgisayarın uzun zaman açık kalmasıyla ilgili
olduğunu sanmıyorum. Benim bilgisayarım sadece elektrik
kesilince kapanıyor. Böyle sorunlar yok. Kararlı sürümü
kullanıyorum, hem sunucu hem masaüstü olarak kullanıyorum.
[...]

Cum 23 Ara 2005 15:34 sularında, Azer Demir şunları yazmıştı:

meraba,

benim de uzun zamandır başıma gelen birşey var ki canım sıkılıyor.
internet üzerinden birşeyler indirdiğim için bilgisayarı sabah açık
bırakıp işe gidiyorum, akşama kadar açık kalıyor (sabah 7:00'da açıp
24:00 gibi kapatıyorum). eve geldiğimde kimi zaman nautilus'ta bir
çökme yaşıyorum, nautilus çöküyor, masaüstümdeki simgelerim gidiyor,
hatta başka programlarda da çökme yaşayabiliyorum (örneğin dün gthumb
da çöktü). ben bunu bu kadar saat açık olması böyle bir durumu
getiriyor heralde diye düşünüyordum. ama bir yandan da sunucular uzun
zaman açık kalabiliyorlar (gerçi benim makinam da sunucu  değil ama :)
), ve sistemin kararlılığında bir değişme olmayabiliyor, masaüstü
ortamının olduğu bir sistemde bu kadar saat açık olmanın bir
kararsızlığa sebebiyet vermemesi gerekir gibi düşünmeye başladım.
böyle şeyler yaşayan arkadaşlar var mı, yoksa bende bu duruma
sebebiyet veren bir program yada benzeri birşey mi var?

teşekkürler

23.12.2005 tarihinde Recai Oktas <roktas@omu.edu.tr> yazmış:
Merhaba,

* VEDAT YILMAZ [2005-12-23 14:00:46+0200]
Recai Oktas yazmış:
[...]
hata bildiriminde bulunun.  Bir programin cokmesi her halukarda cozulmesi
gereken bir _hatadir_.
[...]
konsoldan çalıştırdığımda da aynı şekilde kapandı fakat *write_read()*;
gibi bir hata mesajı yazdı.

fontların chmod unu 775 ten 777 ye çevirince sorun düzeldi.
Sorunun giderildigine sevindim.  Fakat burada yonetilmemis bir hata
(unhandled error) var gibi...  Programin cokmemesi, anlamli bir iletiyle
hatadan kurtulmasi gerekiyordu.  Bence bu cokme durumu hakkinda kisa da
olsa bir hata raporu hazirlayip onceki iletimde belirttigim kanallarla
ilgili kisilere iletmek lazim.  Ingilizce sikintiniz varsa siz bana
Turkce olarak bu raporu yazin, ben gonderebilirim.  Tabii once ayni
sartlari olusturup, programi unstable'daki son surumle tekrar bir
denemek lazim.