çaylak

Merhaba,

Her ne kadar eskimiş bir emekli hoca olsam da henüz Debian'a yeniyim (çaylak). AMD Athlon 64 3000+ bir makine edindim. (Bu yaşta Ferrari alamazdım ya) İçine de bir genç dostum Debian 3.1 yükledi. Şimdi Linux, Debian, Kile ve diğerlerini öğrenmeye başlıyorum. Linux'u neredeyse ilk çıktığından beri emekli olduğum bölümde kullanırdım. Bir süre Fedora 3 kullandım. Ama sonunda bende ışığı gördüm. Şu anda bazı sorunlarım var. Bana yardım edebilecek gençlere şimdiden çok teşekkür ederim.

1. Yazıcı ve tarayıcıyı tanımlayamıyorum. [Lexmark E320 , Lexmark Z55(USB) ve HP scanjet 3670]

2. USB'lere takılı olan bellek çubuğu veya sayısal fotoraf makinasını nasıl göreceğim. Fedora'da aygıtlar takılınca ekrana bir ikon gelirdi. Debian'da ne yapmam gerek?
3. OpenOffice2 kullanırdım. Debian'da install edemiyorum. Tar dosyasını açıyorum yarattığı directory'de sadece RPMS'ler var. Ne yapmalıyım?
4. Ses duyamıyorum.

Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkürler.
--
Osman Kemal Kadiroglu