Re: vmware'i farklı çekirdek ile çalıştırmak

veli akcakaya yazmış:

Merhabalar,
vmware'deki sanal makinamı qemu ile çalıştırmayı başaramadım. 3 farklı
FreeBSD denedim, 3'ünde de farklı farklı hata verdi. Her nedense çalışırken
takılıp kalıyor, yani sistem açılmıyor. Araştırdım ama tam bir sonuca da
varamadım. Tekrar vmware kurmak istiyorum. vmware kurarken kernel-header'i
istiyor. Sanırım 2.6.12-1-k7'in kernel-header'i yok. Dolayısı ile vmware'i
konfigüre edemiyor. Ben de 2.6.8 kernel kurup, orda kurayım dedim ama bu
sefer de makinayı 2.6.8 kernel ile açınca X'i bir türlü çalıştıramadım. Ben
de 2.6.12-1-k7 kernel ile açıp vmware'i 2.6.8 kernel ile  konfigüre edeyim
dedim ama o da olmadı.

Şimdi iki sorum olacak;
- Ben sistemi 2.6.12-1-k7 kernel ile açıp, vmware'i kurarken 2.6.8 kernel
headerlarını nasıl kabul ettirebilirim.
/usr/src/kernel-headers-2.6.8-2klasörünü gösterdiğimde,
The answer "/usr/src/kernel-headers-2.6.8-2/" is invalid.  It must be the
complete name of a binary file. diyor.

- Ya da  2.6.8 kernel ile niçin X bir türlü çalışmıyor. Tekrar tekrar
dpkg-reconfigure xserver-xorg ile ayarlamaya çalıştım ama olmadı.
Bu benim için gerçekten çok önemli. Tecrübelerini paylaşanlara şimdiden çok
teşekkürler,
Kolay gelsin...
nvidia sürücüsüyle ilgili olabilir mi? eğer nvidia sürücüsü kullanıyorsanız başka bir çekirdekle sisteminizi açmaya çalıştığınızda, yeni çekirdek için nvidia modülleri yüklenemediğinden x açılmaz. vesa sürücüsünü deneyebilirsiniz. istediğiniz sonucu da alırsanız 2.6.12 için mevcut olan nvidia modülü, paketleri vs.'yi kaldırıp 2.6.8 için nvidia sürücüsünü kurarsınız. yalnız bu da çok seçenekli bir soruna bir atış gibi oldu. daha iyi analiz için X'in log dosyasını yada xorg.conf'a falan bakmak gerekebilir.

--
v e l i   a k ç a k a y a

--
Azer Demir