Re: QMail boyle çalışırmı ?

Selam,

Saydığınız sorunlar yok değil ama aşılamayacak sorunlar
değil. Ters DNS kaydı isterseniz yapıyorlar,
bugünden yarına gerçekleşmiyor ama 15 gün içinde halloluyor.
Dinamik IP karalistelerinden silmedikleri ise doğru değil.
IP adresi statik bloktaysa ve ters DNS kaydınızla DNS bilgileriniz
kurallara uygunsa bu listelerden talebiniz halinde siliyorlar.
Bu da ha deyince olmuyor, 1 ay filan beklenebiliyor.
Ben kendi IP adresimi sorbs'dan silmelerini istediğimde
sadece benim adresimi değil benim IP adresimin içinde bulunduğu
512'lik statik bloğu toptan listeden sildiler.

DNS yavaşlığına gelince posta sunucusu çalıştıracaksanız,
bunun yararı bile oluyor. Spam büyük oranda azalıyor.

ADSL üzerinde çok büyük kullanıcı kitlesi olan bir
sunucu çalıştırılamaz zaten. Ama kişisel kullanım ya da
küçük bir şirket için yeterli olur. Öyle backup MX'lere
filan da gerek yok. Üstelik spamın ana hedefleri olduklarından
faydalarından çok zararları oluyor. Normal posta sunucuları
postayı teslim etmek zorunda. Çoğu büyük site normal postayı
ilk bağlantıda zaten kabul etmiyor. Biraz beklettikten sonra
kabul ediyorlar. Dolayısıyla 1-2 saat elektrik kesintisi
yüzünden alınamayan posta, spam değilse mutlaka teslim edilir.

Evet, ortalık güllük gülistanlık değil ama,
şahsi başarısızlıklarınız yüzünden insanların gözünü de
boşu boşuna korkutmayın.

Esen kalın,
Nilgün

Per 15 Ara 2005 18:50 sularında, Özkan ŞENOVA şunları yazmıştı: