Re: QMail boyle çalışırmı ?

Merhaba,

Bu benim çok sık karşılaştığım bir soru. Öncelikle şunu söyleyeyim. ADSL üzerinde mail server kuracaksınız, mail gönderme konusunda kesinlikle problem yaşacaksınız. ADSL'in ip blokları birçok blacklistte (RBL) yer alıyor. Ve bu ipleri blacklistten çıkarmanız mümkün değil. Bu yüzden RBL listelerini kullanarak spam koruması uygulanan mail serverlara (bu artık çokyaygın kullanılıyor.) mailleriniz ulaşmayacaktır. Aynı zamanda ADSL'ipniz için TürkTelekom'un DNS serverları üzerinde PTR record açtırmanız gerekecek. (Şahsen denemek gibi bir gaflete düştüm. İzmir, istanbul , ankara tekrar izmir gibi uzayan aktarmalı telefon görüşmeleri ve konuştuğum teknik sorumlulara verilen DNS Derslerinden sonra pes ettim. Başarıya ulaşamadım , fakat bunu yaptırabilmiş insanlarda var.) Eğer bu işe bu kadar azimle eğilecekseniz. ADSL hattınızda problem olması durumunda mail kaybı yaşamamak için herhangi bir ISP'den mxbackup hizmeti alabilirsiniz. (maxbackup: Priority değeri en düşük MX kaydınızı ISP tarafından verilen sunucuya yönlendiriyorsunuz, mail server'ınıza ulaşılamadğı zaman mailler bu sunucuda birikip, sizin sunucunuz açıldığında size yönlendiriliyor.). tabi benim fikrimi sorarsanız ADSL üzerinden mail sunucusu kurmanızı hiçbirşekilde önermiyorum.

Saygilarimla,

Özkan SENOVA
Efes Net

***************Internet E-mail Confidentiality Footer***************
Ltf. okuyun (Pls. see): http://www.efes.net.tr/efesnet/iecf.html

Veli ADIGÜZEL yazmış:

Selamlar ,,,,

Adsl üzerinden mail sunucu kullanmak istiyoruz ama malum adsl hatlara pek güven olmuyor çöyle bir çözüm olurmu. 2 ayrı adsl hat (sabit ip li) alsak ama yerelde aynı makinaya yönlendirsek ve dns de bu iki ip yi mx kaydı için girsek hattın birinde sorun olunca diğerinden ulaşılabilirmi teorik olarak mümkün gibi geldi bana ama yine de sorayım dedim

Teşekkürler.

Veli ADIGÜZEL