Re: QMail boyle çalışırmı ?

Veli ADIGÜZEL <velia@linux-sevenler.org> writes:

> Selamlar ,,,,

Selam,

> Adsl üzerinden mail sunucu kullanmak istiyoruz ama malum adsl hatlara
> pek güven olmuyor çöyle bir çözüm olurmu.
> 2 ayrı adsl hat (sabit ip li) alsak ama yerelde aynı makinaya
> yönlendirsek ve dns de bu iki ip yi mx kaydı için girsek hattın
> birinde sorun olunca diğerinden ulaşılabilirmi teorik olarak mümkün
> gibi geldi bana ama yine de sorayım dedim

Tabii ki mümkün, ancak bir zincir en zayıf halkası kadar
güçlüdür. ADSL hat gittiğinde genelde civardaki hatlar da gidiyor. Bu
pek bir çözüm olmaz o yüzden. Onun yerine, KabloNET + ADSL gibi bir
çözüm daha mantıklı görünüyor.

Bir diğer mesele de ADSL IP adreslerinin bir çok posta sunucusunda
sunucuda (mesela mynet) kabul görmemesi. Yani posta göndermede
sorunlar yaşayabilirsiniz. Çözüm olarak relay izni olan bir sunucuya
postaları yönlendirmek. Qmail için bir yama vardı, zamanında
kullanmıştım, relay izni olmayan sunuculara da smtp-auth kullanarak
relay sunucusu gibi davranabiliyordu. Sadece giden postalar için böyle
bir çözüne gidilebilir.

> Teşekkürler.

Saygılar

> Veli ADIGÜZEL