Re: Refresh rate ?

selam,

monitörün desteklediği yenileme hızı ve çözünürlük değerlerini
kullanabilmek için xfree86 yada xorg ayarlarında yatay ve dikay
tazeleme hızları için monitörünüzün desteklediği değerleri yazmanız
gerekir. bu şekilde yaptığınızda monitörünüzle alabileceğiniz en
yüksek çözünürlüğü alabilmelisiniz. sizin bu değerler bana biraz düşük
geldi.

Section "Monitor"
	Identifier	"Generic Monitor"
	HorizSync	28-70
	VertRefresh	43-120
	Option		"DPMS"
EndSection

belki böyle düzenlemek daha iyi olabilir. ben 15" bir beko marka
monitörde buna benzer değerler kullanmıştım. şimdi samsung marka 17"
bir monitörde 28-90 ve 43-160 ikilisini kullanıyorum yanlış
hatırlamıyorsam. bu değerleri de samsung'un sitesinden bulmuştum.

x window(hangisini kullandığınızı bilmediğimden x window diyeyim :) )
ayarlarını da iki yoldan ayarlayabiliyorsunuz. direk dosyadan ilgili
yerleri değiştirip kaydettikten sonra X'i yeniden başlatarak. yada
dpkg-reconfigure [xserver-xfree86|xserver-xorg] komutu ile
yapılandırarak.

bir de gnome'un masaüstü tercihlerinde bulunan ekran çözünürlüğü
ayarlayıcısının da x window'un ayarlarına baktığını sanıyorum. bu
yüzden x'de istediğinizi elde etmek için gerekli düzenlemeyi
yapmadıktan sonra gnome'daki ekran çözünürlüğü ayarlayıcısıyla
yapamazsınız.

kolay gelsin.