Re: Refresh rate ?

Merhabalar,
Bunun için iki yol önereceğim.

1. gnome masaüstü sistemi kullanıyorsanız, ekran ayarları diye bir
yerlerden yapabiliyorsunuz (yanlış hatırlamıyorsam,
preferences->screen resolution yada seçenekler->ekran çözünürlüğü)

2. xf86config programıyla X sunucununuzun ayarlarını
değiştirebilirsiniz. Menülerin içinde istediğiniz yenileme hızı ayarı da
var. Bu program /etc/X11/XF86Config-4 isimli dosyayı düzenler.
İsterseniz bu dosyadaki değişkenlerle de oynayabilirsiniz, deneme
yanılma yoluyla (değişikliklerin işe yaraması için X i yeniden
başlatmanız gereklidir).

Diğer bir nokta da, win$ in çok eski bir monitorde 100 gibi (hatta 100+)
acayip bir yenileme hızı değeri gösterdiğini gördükten sonra, oradaki 75
değerine fazla itimat etmenin de içimden gelmediğini belirteyim.
Buradaki önemli nokta, ekranınızın desteklediği değer, bu değeri de
teyit etseniz iyi olabilir.

En son olarak da, eğer kullanmıyorsanız xfree86 yerine xorg X sunucusunu
kullanmayı deneyebilisiniz. (eğer kullanıyorsanız yukarıdaki
/etc/X11/XF86Config-4 yerine /etc/X11/xorg dosyası ile oynamanız
gerekecektir.) Hatta xorg kullanıyorsanız, xf86config programını xorg
ile denemediğim için, 2. çözüme gölge düşüyor : )

Kolay gelsin.
Can Kavaklıoğlu

Mehmet Fatih AKBULUT şöyle yazmıştı: