postfix & qmail

Merhaba Arkadaşlar.

Yeni bir posta sunucusu kurma hazırlığındayız. Ancak MTA seçimi
konusunda kararsızlık yaşıyorum. Bir kaç sorun olacak. Umarım seçim
yapmamda yardımcı olacak arkadaşlar vardır.

    * Postfix'i yoğun bir sunucu üzerinde hiç görmedim. Bu konudaki
      tecrübelerinizi paylaşırsanız sevinirim. Daha önce yaklaşık
      30.000 hesap içeren bir sunucu üzerinde qmail'in çalışmasını
      gördüm, zaman zaman problemler çıkartsa da mesaj ulaştırma
      konusunda benim gördüğüm genelde başarılıydı. Acaba Postfix
      bundan daha iyisini yapabilir mi? Yoksa qmail mi kurayım?

    * Qmail'e gelince, bu konudaki ilk çekincem eklenecek her özellik
      için yama gerektirmesi ve bunun da kararlılığını bozacağını
      düşünmem. Bir diğer sıkıntım da qmail kurmak için Debian'ın
      kararlı deposundan şaşarak hariçten bir kaç program daha
      (daemontools ve ucsi-tcp) yüklemek gerektirmesi (malum, lisans
      problemi yüzünden herhangi bir dağıtımın paket listesine dahil
      olamıyor DJB'nin programları). Açıkçası Debian'a güveniyorum, bu
      yüzden kararlı depo dışından paket kurmak istemiyorum
      sunucuya. Ama ilk maddenin cevabı belki bunun bir istisnası
      olabileceğini düşündürecek bana :)

    * Postfix ise gördüğüm kadarıyla, yapılandırma ve yönetim
      bakımından qmail'e oranla biraz daha kolay. Gördüğüm bir kaç
      avantajı böyle. Yani kabaca Postfix'in; Debian kararlı deposundan
      gelmesi, kurulum ve yapılandırma - yönetme kolaylığı, daha kolay
      anlaşılır günlük (log) dosyaları gibi tercih nedenleri var. Ama
      yoğun bir trafikteki kararlılığı üzerine çok fazla bilgim
      olmadığı için tereddütte kalıyorum.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler

Saygılar

--