Re: memory sorunu ?

Merhabalar,

On Sun, Dec 11, 2005 at 04:40:03AM +0200, Mehmet Fatih AKBULUT wrote:
> merhaba.
> p4 3.2 islemci ve 1 gb ram olmasina ragmen debian'dan pek iyi bi performans
> alamiyorum :(
> cook yavas oldugunu dusunuyorum.

Yardım alabilmek için düşüncelerinizden daha fazlasını
bildirmeniz gerekecek. Yavaşlığı siz tanımlayamazsanız,
başkalarının anlayıp yardımcı olması zor.

> debian:~# free -m
>              total       used       free     shared    buffers     cached
> Mem:           884        687        196          0         29        447
> -/+ buffers/cache:        210        673
> Swap:         2055          0       2055

Sisteminiz 210M programlar için kullanıyor. Geri kalan 673M
kullanılailir belleğin 447+29'unu fırsattan yararlanıp G/Ç
arabelleği olarak kullanıyor. Bu G/Ç işlemlerini hızlandırmak
için. Dolaysıyla programlar için 673M hala boş bellek var.

> toplam ram 1 Gb olmasina ragmen yukarda 884 mb gozukuyor ?
> ve bunun 687si dolu ???

Kullandığınız çekirdek ("kernel-image" paketi) "high memory"
desteği içermiyor. Ya bu desgteği içeren bir "kernel-image"
yüklemeniz gerekecek, ya da kendi çekirdeğinizi derlemeniz.  Bu
işlemlerin ayrıntıları için liste arşivi, ya da belgeler.org iyi
başlangıç noktaları.

Kolay gelsin,
--
cagri