boot ekranı?

merhaba.
bilgisayari baslatip kde ( ya da gnome ) login ekranina gelinceye dek gecen surede gerceklesen olaylari ekrana basmamanin bi yontemi var mi ?
/home/mfa dizini altinda boot.log diye bi dosyam olsun ve her acilista ekrana basmasi gerekenleri o dosya icersine yazsin ve ben bilgisayari actigimda hemen (30 sn ya da 1 dk sonra olur heralde) kde login ekranina geceyim istiyorum ?
yardimci olursaniz sevinirim.

ps: xp'de oldugu gibi ? orda da sanirim bir suru proses arka tarafta calismaya baslamakta fakat bizlerin gordugu sadece grafik ekran ?