creative zen touch usb bağlantı problemi nforce2 anakart

Selamlar

Creative zen touch modeli bir mp3 player aldım,  eve gelir gelmez ilk
iş makineye bağlamak oldu, sonrasında gerekli library olan libnjb ve x
arayüzü gnomad2 yi yükledim.

Buraya  kadar sıkıntı yok ama bundan sonra usb kablosunu takınca
makine ile bağlantı kuramadı. Kısa bir araştırma anakartımın usb
bağlantısının mp3 player la problem yarattığını (hatta problem yaratan
tek anakart olduğunu) belirti. Google da yapılan bir yığın tarama
sonunda bulduğum çözümler arasında kerneli ehci  desteğiyle yeniden
derlemekten (ki bende mevcut modul zaten yüklü) anakartın güney
köprüsüne fan takmaya kadar giden şeyler buldum.

söz konusu alet aynı makine de  windows üstünde çalışmakta,
creativein muvo2 modeli hotplug ile düzgün şekilde çalışmakta.
Konuyla ilgili fikir yürütemediğim için arama ile ilgili bir anahtar
kelime de bulamaz oldum.  Bu konuda fikriniz varsa , yardımcı
olursanız sevinirim.

Teşekkürler

--
"may the force be with you."