Re: off-topic -splash.xpm isleri

Tux logo: 2.6.13 ile derlemistim,-olmadi.

2.4 serisinde ki gibi linux_logo.h dosyasini
degistirmek gerekli gibi gorunmedi ( gerekli olsaydi
kernel menuconfig icinde soylerdi degil mi? Gerci
kernel'cilar ketum insanlar <G> )

Grub Splash.xpm'e gelince..
Hem "vga=791 1024x768@16bpp"
hem "video=vesafb:ywrap,pmipal,1024x768-32@60 "
care olmadi.
( Ekranim 15.4" LCD 1280x800 )

Aslinda kernel'im bunlara gerek olmadan, 640x480 24bpp
lik bir dosyayi su anda grub'da gosterebiliyor.
Bu, Libranetten kalan, basit bir logo idi. Galiba da
buyulu bir sey. cunku 3.5 kilobaylik bir .gz dosyanin
icinden cikartildiginda 300 Kilobaytlik bir .xpm dosya
oluyor ve ben gimp ile 72 pixellik ayni ozniteliklerde
bir kucuk resim yapistirip kaydettigimde bir daha 600
kilobayttan asagi dusmuyor.

Gimp ile, canvas size'i - renk  sayisini dusurup,
Selcuk Erdem'in tarif ettigi butun seyleri denedikten
sonra bile, ister en ufak, ister en niteliksiz .xpm
goruntu dosyasini bile elde etmis olayim, gzip ile
sikistridigimda 30 kilobaytin altina dusmuyor..
30 kilo nerede - 3.5 kilo nerede?.

Ama hissettigim su ki, aslinda dosyanin ebadindan
ziyade, icindeki resmin giriftligi --ben fotograf
kullaniyorum-- bellekte kapladigi yeri belirliyor.

Aslinda boslugunu hala dolduramadigim fotosopar'imda
resmi editleyip bir daha  denesem hallolur gibi..

Neyse, pes ediyorum simdilik, cunku isler ters
gittiginde grub da zivanadan cikiyor..

Bekir.. Katkilar icin tesekkurler