Re: eski bir debian'ı (knoppix 3.3) güncelleme

Merhaba,

* Dr. Zeki Çatav [2005-10-20 13:21:36+0300]
> Üzerinde postgresql ile ağ-tabanlı çalışan bir database ve plone bulunan
> ve çalışan cd'den sisteme yüklemiş olduğum ve intranette server olarak
> çalışan makineye güncelleme ve bir program ekleme isteğim oldu. Ancak
> sistem herhangi bir programı kurmak için bile aşağıdaki uyarıyı veriyor.
> Bu işlemi başka bir makinada denedim ve ölümcül oldu. Sorun nedir? Ne
> önerirsiniz?
[...]
> The following packages will be upgraded:
>   libc6 libc6-dev libconsole locales lvm-common modconf
> module-init-tools
> WARNING: The following essential packages will be removed
> This should NOT be done unless you know exactly what you are doing!

Burada listelenen paketler temel paketler.  Toplu bir guncellemeden once
bu paketleri guncellemenizi oneririm, yani guncelleme islemini parca
parca, kontrollu sekilde yapalim:

    apt-get update
    apt-get install libc6 libc6-dev libconsole locales lvm-common modconf module-init-tools

Bu islem basariyla sonuclandiktan sonra iki sey yapmak isteyebilirsiniz.
Ya sistemin butununu toplu halde 'apt-get upgrade' veya 'apt-get
dist-upgrade' ile guncellemek, ya da sadece sectiginiz paketi kurmak.
Eger bu sistem kritik bir goreve sahipse risk almamak icin ikinci yolu
takip edebilirsiniz.