Re: amd64 openoffice.org

selam,

openoffice.org'un hala bir 64 bitlik versiyonu çıkmadı, dolayısıyla 64
bitlik binary paketleri yok. debian-amd64 portunda 32 bitlik uygulama
çalıştırmak için birkaç yaklaşım var. yalnız ben en iyi bildiğimden
bahsedeyim size. diğerlerini uygulayıp denemedim zaten.

mevcut 64 bitlik kök dizininizin altına 32 bitlik bir kök dizin kurarak,
ve bu 32 bitlik kök dizine openoffice.org'u kurup çalıştırabilirsiniz.
bu 32 bitlik kök dizin kurma işini debootstrap adlı bir komut var, onun
aracılığıyla yapabiliyorsunuz. bu komut da debootstrap paketiyle
birlikte gelmekte. ayrıntılar için Debian-AMD64 Howto'ya[1] bakabilirsiniz.

bir de 32 bitlik kütüphanelerin minimum düzeyde toplandığı ia32-libs
adlı bir paket var, bununla openoffice.org binary dosyaları
çalıştırabilir diye düşünüyorum, tabii bu yöntemin ayrıntısını bilmiyorum.

64 bitlik versiyonları olmayan böyle bazı paketler var, openoffice.org,
wine, mplayer, w32codecs gibi. ama işte önemli yazılımlar olduğu için 32
bitlik bir chroot'a yada 32 bit uygulama çalıştırabileceğiniz başka bir
yöneteme ihtiyaç duyulabiliyor.

kolay gelsin.

[1]
https://alioth.debian.org/docman/view.php/30192/21/debian-amd64-howto.html