debian bluetooth internet gateway

aşağıdaki belgeyi bluetooth internet gateway yapabilmek için kullandım.oldukça faydalı.belgede pin_request ile ilgili client tarafında yapılacak bazı aşamaları anlatmış fakat ben bunu yapmadım.

laptopumda ubuntu kullandım.gateway olan makinada ise sarge 3.1
çözemediğim iki nokta var,

1.
gateway makinada ipforwarding+masquerading yaptım,olmadı.ben de gateway makinaya squid kurup sorunumu bu şekilde çözdüm ama gene de merak ediyorum.niye iptables ile yapamadım?

2.
ubuntu da bu olay gayet güzel çalışıyor.fakat winxp biraz sorunlu gibi.hatta kendi sorunları yetmiyormuş gibi gatewayin bnep0 arabiriminin down olmasına sebep oldu.olayı tam kavramış değilim ama sanırım bu hata key gönderme/alma esnasında oluyor.

wirelesse para harcamadan bluetooth ile makinaları bu şekilde birbirine bağlamak isteyen arkadaşlara faydalı olur diye düşündüm.