Apache mod_rewrite

Selamlar,
Apache 1.3 (2.x'de de denedim) üzerinde mod_rewrite ile birşeyler yapmaya çalışıyorum ancak galiba yapmayı bilmediğim birşeyler var.
Apache kurulu ve /etc/apache/modules.conf dosyasında
LoadModule rewrite_module /usr/lib/apache/1.3/mod_rewrite.so
satırı bulunmakta.
/usr/lib/apache/1.3 dizini içersinde de mod_rewrite.so  dosyası mevcut.
İlgili kural setini internetteki hosta atınca güzelce çalışıyor ancak yerel sunucumda çalıştıramıyorum.

/var/www/ altında rewrite dizini oluşturuyorum ve içine .htaccess dosyası[1] ve index.php[2] koyuyorum
.htaccess deki kurala göre
http://localhost/rewrite/haber-11.html sorgusu
http://localhost/rewrite/index.php?makale=11 sorgusunu çalıştırmalı ancak ben yukardaki sorguyu çalıştırdığımda "The requested URL /rewrite/haber-11.html was not found on this server." gibi bir hata mesajı alıyorum. http://localhost/rewrite/index.php?makale=11 sorgusu ise ekrana güzelce "11" yazmakta. Tekrar belirtmek isterim ki rewrite dizinin internetteki siteme[3] yukleyince sorunsuz çalışmakta. Galiba yapmam gereken başka birşeyler var. /usr/share/doc/apache-common/ dizininde ise mod_rewrite hariç neredeyse hepsinin belgesi de mevcut. apt-cache ile mod rewrite için bir arama yaptığımda ise ilgili birşeyler döndürmüyor. Acaba, mod_rewrite debian paketi içersinde yok mu ?

[1]
RewriteEngine On
RewriteRule ^haber-([0-9]*).html$ index.php?makale=$1

[2]
<?
echo $_GET['makale'];
?>