Re: packarbell 3320 dizüstü bilgisayara yeni kurulan debiana ince ayar(özellikle 1024-768 çözünürlük ?art)

On 10/17/05, Selim T. Erdogan <selim@cs.utexas.edu> wrote:

   Xfree86 ile vesa'yı seçmek doğru.  Unichrome kartları için
sourceforge'da özgür sürücü projesi var.  Ama onlar X.org'a göre
geliştiriliyor.  (X.org Debian'a girmeden önce, Xfree86 için de .deb
paketi hazırlayan gönüllüler vardı ama artık ne kadar güncel
bilemiyorum.)

   Size önerim Xfree86 yerine X.org'a geçmeniz.  Ondan sonra via
sürücüsünü kullanabilirsiniz sanırım.  Unichrome projesine ve
haberleşme listelerine de bakmak iyi olacaktır.

   (Bu konuda bana özelden de yazabilirsiniz.  Bende de bir Unichrome
kartı var ve vakit bulduğum zaman henüz çalıştırmadığım özelliklerine
bakacağım.)

>    ondan sonra yine apt-get ile gnomeyi kurdum, herşey güzel fakat ekran
>    çözünürlüğümü 1024-768 yapamıyorum, nedense destek yok gözüküyor.

   X yapılandırmasını yaparken 1024x768'i işaretlemiş miydiniz?

evet 1024*768 60Hzyi  seçmiştim(tazeleme oranından emin değildim ama sorun o değil)
sizce gnomeden kaynaklı olabilir mi? gnomede tazeleme oranı değiştirme menüsünde 640*480 ve 800*600 ayarları var, komut satırından bu işi değiştirmeme yardımcı olacak komutlar varsa belki onlar kaynakları daha doğru kullanır da o sayede istediğim çözünürlüğe ulaşabilirim, bilemiyorum.

henüz yeni kurup kurcalama safhasında olduğum için Xorga geçmeyi deneyeceğim hemen, ondan tavsiyeleriniz için teşekkürler, şurayı takip edin diye gösterebileceğiniz bir iki adres olursa çok işime gelir, malum henüz onca kaynağın arasında kaybolmuş durumdayım...