Re: Unutulan root şifresi

   Merhaba...

> Bu önerdiğiniz yöntemi tam anlayamadım. /etc/sahdow silinirse yeni şifre
> giremezsiniz. Debian bildiğim kadarıyla şifreyi boş geçmenize izin
> vermiyor, yanılıyor muyum acaba? Sadece başka bir kurulumun -şifresini
> bildiğiniz-  /etc/shadow dosyasındaki crypted satırı kendinizinkine
> kopyalayıp sonra bu bildiğiniz şifreyle giriş yapabilirsiniz. Bu başka
> crypted satırı bir arkadaşınızdan isteyebilirsiniz mesela.
>
> Kolay gelsin...

   Arkadaş tüm dosyanın değil sadece shadow dosyası içerisindeki root
ile başlayan satırın silinmesinden bahsediyor.

    Ancak sorun şu ki siz kullanıcı adı olarak root girdiğinizde
password kısmını boş geçseniz bile (bu durumda şifre sadece enter
olacak buda yanılmıyorsam \n ye denk gelecek) crypt işlemine tabi
tutulacak ve shadow dosyasına  root kullanıcısı için bir satır olup
olmadığı kontrol edilecek, tanımlı olmadığı için giriş yapılamayacak
(\n karakterinide crypt edecektir diye düşünüyorum)

    Her ne ise daha önce root satırını sildiğimiz bir makinemiz vardı
bizimde. (neden, kim yaptı diye sormayın bilmiyorum) ve sadece
init=/bin/bash ile giriş yapabiliyorduk root olarak.

   Kaldı ki boot promt'ta init=/bin/bash yazdığınızda her hangi bir
partition'u mount etmenize, eğer etc yi ayrı partitona ayırmadı iseniz
gerek kalmamalı, ancak belki yazılabilir şekilde tekrar mount etmeniz
gerekebilir emin değilim.

Eğer makine elinizde ise bu tür bir iş için bu kadar eziyete hiç gerek
yok. init=/bin/bash ile sistem açılır passwd komutu ile şifre atanır.

Not:
    Kimseye ne crpyted nede düz olarak şifrenizi vermeyin.

--
Saygılar && İyi Çalışmalar
Timu EREN ( a.k.a selam )