Re: memory ve disk'ten tasarruf ama nasil?!

Pzt, 2005-10-17 tarihinde 23:15 +0000 saatinde, oguz cavli yazdı:
> Selamlar,
>
> Son derece basit bir diz üstünde (PII, 64MB, 3,5GB, kernel2.4) debian sarge
> kullaniyorum.
>
> Soru 1: Fazla memory harcamamak için ne yapmaliyim?
> Soru 2: Nasil yerden tasarruf ederim?
>
> Arzum biraz yer açip gmaili sisteme mount etmek ve memory'i mümkün oldugunca
> bosaltmak. Dizüstünü çok basit işlemler için kullaniyorum; yazi yazmak,
> nete çikmak, chat, müzik..
>
> Sakata gelmeden temizlik nasil yapabilirim, neleri silmem gerekir?
> Virtual console'lari nasil kapayabilirim?
> [...]
Merhaba,
DSL çalışan cd denemenizi öneririm. Debian bazlı bir minimalist dağıtım.
Toplam ~ 50 MB içinde sizin isteklerinizi yerine getirebilecek
özellikler var. Açılışta "toram" parametresi ile RAM de çalıştırmak,
debian veya frugal install ile HD ye install etmek, USB stickten boot
etmek gibi çok esnek seçenekleri var ve sisteme yükü çok az. Knoppixten
yararlanılmış ve benzer boot parametreleri ile kullanılabiliyor.
http://distrowatch.com/table.php?distribution=damnsmall
http://www.damnsmalllinux.org/
adreslerini bir inceleyin isterseniz.
Bir başka derli-toplu debian versiyonu ise Bonzai olabilir, onun için de
http://developer.berlios.de/projects/bonzai/ adresine bakabilirsiniz.
İyi Çalışmalar.

--
Zeki Çatav