Re: packarbell 3320 dizüstü bilgisayara yeni kurulan debiana ince ayar(özellikle 1024-768 çözünürlük ?art)

Seluk CHAN, 16.10.2005 tarihinde şöyle yazmış:

>    bilgisayarım S3 Graphics UniChrome^TMPro IGP bütünleşik ekran kartına
>    sahip, bugün Xfree yi kurdum ve preconfiguring safhasında bana tam
>    hatırlayamadığım bir soru sordu, seçeneklerde s3, s3 virge ve vesa
>    gibi cevaplar vardı, ben vesayı seçtim(soruyu tahmin etmişsinizdir)
>    acaba doğru mu yaptım? yoksa s3ü mü seçmeliydim?

   Xfree86 ile vesa'yı seçmek doğru.  Unichrome kartları için
sourceforge'da özgür sürücü projesi var.  Ama onlar X.org'a göre
geliştiriliyor.  (X.org Debian'a girmeden önce, Xfree86 için de .deb
paketi hazırlayan gönüllüler vardı ama artık ne kadar güncel
bilemiyorum.)

   Size önerim Xfree86 yerine X.org'a geçmeniz.  Ondan sonra via
sürücüsünü kullanabilirsiniz sanırım.  Unichrome projesine ve
haberleşme listelerine de bakmak iyi olacaktır.

   (Bu konuda bana özelden de yazabilirsiniz.  Bende de bir Unichrome
kartı var ve vakit bulduğum zaman henüz çalıştırmadığım özelliklerine
bakacağım.)

>    ondan sonra yine apt-get ile gnomeyi kurdum, herşey güzel fakat ekran
>    çözünürlüğümü 1024-768 yapamıyorum, nedense destek yok gözüküyor.

   X yapılandırmasını yaparken 1024x768'i işaretlemiş miydiniz?