Re: wifi card tavsiyesi?

Merhaba;

Sun, 16 Oct 2005 22:03:02 +0300 tarihinde
"T. Alp Ozkan" <alpozkan@gmail.com> yazmis:

> Selamlar
>
> makinem için pci wifi kartı alacağım ama bir türlü linux sürücü
> desteği bulunan uygun kart bulamadım. alışveriş sitelerinde yeterli
> bilgi yok, donanım siteleri ise genellikle piyasada olmayan kartları
> tanıtıyor. ndiswraper ile çalışan kartlar olduğunu biliyorum (bir
> laptop'a  tanıtırken beni çileden çıkarmıştı) ama direk desteklenen
> kartlar var mı?

Su anda piyasada iki surecom modeli var, hizlisistem bayilerinden veya hs.com.tr den bulabilirsiniz
EP-9428g WLAN PCMCIA KART 54Mbps
RAlink chipsetli, oss sürücüsü var. Kullanan tanidiklar var, bildigim kadariyla memnunlar...

EP-9428gp WLAN PCMCIA KART 108Mbps
Atheros Chipsetli, oss surucusu var.
Cogu kablosuz ag karti gibi bu kartin da firmware'i kapali, ama bu durum, wi-fi kartlarin kullandigi frekans araliginin bir cok askeri ve tibbi kanal ile komsu olmalari nedeniyle uluslararasi anlasmalarla ureticilere zorlanan bir durum, o yuzden cok da sorun etmemek lazim bence. Tonguc Yumruk da bu karttan bahsetmis, uzun zamandir kullaniyorum, oldukca memmnum, onu da ekleyeyim.

> Bir de laserjet yazıcı  için tavsiyeniz var mı? (makul fiyatlı tabi 100-150$)

Fatih Arslan HP 1010 tavsiye etmis, keske bulabilsek de alsak :-) Saka bir yana, maalesef bulunmuyor artik bu model. Yerine alinabilecek HP 1020 linux'ta calisiyor gibi gorunse de biraz kararsiz, sık sık cihazi ve cups'i yeniden baslatmaniz, bazen de usb modullerini tekrar yuklemenizi gerektirecek sekilde kitleniyor.

HP 1020 ile ugrasmaktan sıkılınca HP sevdamizdan vazgecip Samsung 1710P aldik, (120$ civarindaydi saniyorum) linuxprinting.org yardimiyla rahatca kuruldu, birkac gundur calisiyor.  Cok agir yukler altinda test edemedik henuz ama, ilk izlenim olumlu.

Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin@fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693