"PAM failure,aborting Critical Error" nedir?

merhaba,

Dün akşam synaptic paket yöneticisi ile yeni paketler
kurmak istedim. Paket seçimlerini yaptıktan sonra
kurulumu başlattığımda "Aşağıdaki hatalar oluştu." gibi bir
hata aldım fakat çıkan hata kutusunda hiçbir hata açıklaması yoktu.
Daha sonra Ctr+ Alt+F(2) ile konsolda root kullanıcısı ile giriş yapmak istediğimde
"PAM failure, aborting Critical Error" hatası aldım. Makineyi resetlemek zorunda
kaldım. Yeniden bilgisayarımı çalıştırdığımda şu hata çıktılarını aldım. ve sistem açılmadı.
---- "sulogin : cannot open password database"
---- "Inittab bulunamadı" gibi bir hata (?)
---- "Enter Runlevel" (35 gibi değerler girdikten sonra)
---- "No more processes left in this runlevel"

sistemi yeniden kurmakta bir sakınca olmadığından (acil işim olduğundan)
debianı yeniden kurdum.

bu sorun neden ortaya çıkmış olabilir?
sürüm : debian sarge 3.1

İyi çalışmalar.