Re: Paket Cakismasi

Merhaba,

* Osman Yuksel [2005-10-08 00:15:39+0300]
> hede isimli bir paket hodo ile cakisiyor
> ancak benim sistemde hem hede hem de hodo'yu bulundurmam lazim
> hodo'yu dpkg --force-conflicts ile kuruorum, ancak akabinde bir apt-get
> install verdiğimde
> apt-get -f
> ile bagimliliklari duzeltmem gerektigini soyluyor.

Cunku bagimlilik cozucu, paket veritabaninda bir tutarsizlik algiliyor,
gelecekteki butun paket guncellemelerini etkileyebilecek bir sorun
olarak.

> Bunun icin bir cozum  var midir ?

Celisme durumu, paketi yeniden derlemeyerek giderilebiliyorsa once bunu
dene (celisen paketler hakkinda daha acik bilgi verebilirsen boyle bir
imkani arastirabiliriz), yoksa soyle bir sey: /var/lib/dpkg/status
dosyasinda celisen pakete iliskin kayitta 'Conflicts' alanini degistir.
Ama _mutlaka_ bu dosyanin bir yedegini al, islem sirasinda olusacak bir
hataya binaen.