Re: qmail acil yardim

Merhaba,

* ozgur uncuoglu [Wed, Oct 05, 2005 at 01:18:59AM +0300]
> /var/qmail/qmail-send/current loglarını gönderirseniz belki yardımcı
> olabilirim.hatayı görmek lazım.
>
> eximi komple kaldırırsanız debian kızar.neden bilmem ama bu adamlar
> exime fena takmışlar.eximi update-rc.d ile açılıştan kaldırın.her update
> ettiğiniz de bu linkleri düzeltmek zorundasınız.veya nette fake bir
> paket var.sistem de mta kuruluymuş gibi gösteriyor.dolasıyla sorun
> olmuyor.ama hiç denemedim.qmailrocksda listelerinde okumuştum sanırım.

Exim'in tercih edilmesinin bir iki onemli sebebi var en onemlileri;

- Kolay yapilandirilabilir olmasi.
- Bircok farkli yapilandirmaya olanak sunmasi.
- Light surumu (exim4-daemon-light) gibi makineyi yormayan bir
  ozellige sahip olmasi.
- Sarge'in malzemeleri hazirlanirken postfix'in cok yeterli bulunmamasi.

Exim'i tamamen kaldirmak elbette mumkun, ancak sistemde postfix veya
qmail gibi diger MTA'lardan herhangi biri bulunmayacaksa Exim4'in
bulunmasinda fayda var.

Konu ile ilgili http://sss.debian-tr.org/ch04.html#id2530334 adresindeki
"Sistemimde MTA bulundurmak istemiyorum" konulu SSS'ye de goz
atabilirsiniz.

--
Saygilarimla,
Serdar Aytekin