Re: Debian Dvd

Merhabalar,

CD olarak indirmek isterseniz 14 CD, DVD olarak indirmek isterseniz 2
DVD olarak geliyor sistem.

Sistemi kurmak için bir cd bile yeterli olabilir, ancak daha sonra
yüklemek isteyebileceğiniz şeyler genelde ilk 3 cd içerisinde bulunabilir.

Ancak apt sisteminin faydaları sayesinde cd/dvd ye ihtiyacınız yok. Eğer
bağlantı sorununuz yoksa, ihtiyacınız oldukça yani birşeyler yüklemek
istedikçe indirebilirsiniz sistemin parçalarını. Bunun için de bir
"netinstall" cd si var. Kendisi 30 mb, sistemin temel bileşenlerini
yükledikten sonra, gerisini size bırakıyor, siz istediğiniz parçaları,

aptitude install istediginizpaket

şeklinde komutlarla indirip, yükleyebiliyorsunuz.

Ha ben elimin altında olsun isterim derseniz şöyle birşey önerebilirim.
Jigdo sistemiyle ( http://www.debian.org.tr/?q=debian-jigdo ) sistemi
indirin (~ 10 gb kadar yer tutuyor). Oluşan iso ları sistem içinde kendi
kendine bağlayın (mount -o loop). Bundan sonra apt sistemini, isoları
bağladığınız yere bakmak üzere ayarlayın. Böylece hem çok pratik (cd/dvd
bul,tak,çıkar,kaldır derdi olmadan), hem de gerektiğinde jigdo sistemi
ile güncellenebilecek (cd/dvd ler güncellenemiyor) bir arşiv elde etmiş
olursunuz.

Kolay gelisin.
Can Kavaklıoğlu