Re: kernel-headers paketi nasil?

Selam,

Sal 04 Eki 2005 15:09 sularında, koray şunları yazmıştı:
> Selamlar
>
> 2.6.13 cekirdek kaynak kodlarini indirip debian tarzinda derledim.hersey
> iyi hos ancak nvidia-suruculeri  ve vmware kurmaya calisirken
> kernel-header dosyalari gerekli anladigim kadariyla. 2.6.13'un
> kernel-headers paketi de ortalikta yok.bu paketi nerden bulabilirim,bu
> paket nasil olusturulur,ya da ben birseyleri eksik veya yanlis mi yapiyorum?

Çekirdeği kendiniz derlediğinize göre o işi de siz yapacaksınız :-)
/usr/src dizini altına linux ismiyle bir sembolik bağ oluşturun,
öyle ki, bu sembolik bağ çekirdeğin kaynak kodunu içeren dizini göstersin:
/usr/src/linux --> /home/koray/linux-2.6.13 gibi...

/usr/include dizini altında bir linux dizini olacak. O dizini
içindekilerle silin ve linux diye bir sembolik bağ oluşturun
öyle ki, bu sembolik bağ /usr/src/linux/include/linux dizinini göstersin.

Bir daha çekirdek derlerseniz, /usr/src/linux sembolik bağının
hedefini değiştirmek yeterli olacaktır.

Bir de /usr/include/asm dizini var.  Daha önce bir 2.4 çekirdek
kullanıyorduysanız bu dizinin içeriğini değiştirmelisiniz.
Bu dizinin içini silin ve buraya linux-2.6.13/include/asm-i386
dizininin içeriğini aynen kopyalayın. (2.6 çekirdek
kullanıyorduysanız bile, bunu yapsanız daha iyi olur.)

Bundan sonra nvidia sürücünüz derlenecektir. Yalnız nvidia sürücüsü
çekirdekle gelen sürücü ile uyumlu değil. vga=791 yapmaya kalkışmayın,
yoksa X açılırken 3D sürücünüz yüklenmeyebilir, dolayısıyla X açılmayabilir.

Esen kalın,
Nilgün