xmms gnome sorunu

Merhabalar,
Aslında bu postaya nasıl bir başlık koyacağımı bilemedim. Şöyle ki;
Debian'a masaüstü kurmayı bir türlü beceremediğim ve biraz deneyim kazanmak ve aslında bir an evvel micros~1'tan kurtulmak için Ubuntu AMD64 kurdum. Gece çok eğlenceli vakitler geçirdim ancak ses kartımı bir türlü tanıtamıyordum. Ana kart sürücülerini yükledikten sonra, iki tane ses kartı (biri tümleşik diğeri pci creative live24bit) olduğunu anımsayıp tümleşik olanın çıkışına hoparlörlerimi bağladığımda seslerin çıktığını fark edip sevindim. Gnome'da xmms ile mp3 dinlemeye çalıştğıımda xmms kitleniyordu, force quit ile kapattıktan sonra da tekrar çalşmıyordu. Totem movie playerla mp3 açmaya çalıştığımda codeclerin eksik olduğunu söyledi ve Synaptic ile codecleri yüklerken arada KDE'yi de yükledim. Kde ile sisteme girdiğimde, bağlı olan windows diskinden mp3'leri çalmaya çalşıtığımda Totem "sadece yerel dosya sistemini kullanabilirsiniz" kabilinden bir hata verdi. Denemek için bir mp3'ü masaüstüne kopyalayıp denediğimde ise çaldı. Xmms ise, win-disk'teki şarkıları da çalabiliyordu. En nihayetinde bu mutlulukla Gnome'a geçtiğimde xmms'in yine çalışmadığını gördüm. Kaldırıp tekrar kurdum (synaptic'te xmms ile başlayan tüm paketleri kurdum, codecler için ubuntu manuallerinde anlatılan restricted (sanırım) tabir edilen ve resmi olmayan kaynaklar da seçili). xmms ilk login olduğumda çalışıyor ancak mp3 çalmaya kalkışınca kitleniyor ve force quit ile programı kapattıktan sonra ALT+CTRL+F1 ile konsola dönüp "/etc/init.d/gdm stop" ve ardından "/etc/init.d/gdm start" yapmadan, çalışmıyor.

1. xmms'in derdinin ne olduğunu tahmin edebilen var mı?
2. tümleşik ses kartımı değil de, creative'i nasıl devreye sokabilirim?

Teşekkürler.