Re: Debian başlamıyor

Öncelikle benim bulamadığım bu pdf dosyasını bulduğunuz için çok teşekkürler.

Sonra... Sorunu çözdüm, nasıl yaptığımı anlatayım.

Official Sarge CD'lerinden normal kuruluma başladım, (linux26 komutu
ile, çünkü 2.4 kernel'i yüklemede sorun yaratıyordu) (elimde ilk 2 CD
vardı) kurulum sırasında "masaüstü ortamı" seçeneğini işaretlemedim.
(Aslında hiçbirini işaretlemedim ama bunu özel olarak belirtmem
gerekiyor sanırım :) ) Daha sonra #apt-get install
x-window-system-core
komutuyla x-window system'i kurdum ( "apt-get install x-window-system"
komutu şu an hatırlayamadığım bir hataya neden oluyordu.) Daha sonra
apt-get install gnome ile Gnome'u yükledim.

Daha sonra Serdar Aytekin'in sayfasında anlatılan şekilde (
http://www.serdaraytekin.com/docs/os/debian/sarge/book/ch08.html#id2534897
) nvidia sürücülerini yükledim, herhangi bir sorunla karşılaşmadım.
(vi kullanmayı öğrenmek biraz zaman almadı değil :P )
Daha sonra dpkg-reconfigure xserver-xfree86 komutuyla X sunucusu
yapılandırma kısmı olduğunu tahmin ettiğim kısma girdim. Üretici
olarak "nvidia"yı seçtim. Ayarları yaparken, monitör kısmında gelişmiş
ayarları seçip monitörümün desteklediği değerleri oraya girdim ( Şükür
ki 757MB ile aynı yatay ve dikey değerlere sahipmiş :) ) Daha sonra
yüklenecek modüller kısmından
 GLcore, dri, speedo ve xtt hariç diğerlerini yüklenecek şekilde
ayarlayarak kurulumu sonlandırdım. Bu aşama oldukça önemli sanırım,
çünkü denemeler yaparken tamamen aynı ayarlarla, ama speedo modülü
yüklenecek şekilde ayar yapmaya çalıştığımda X ekranına giriş
yapamamıştım.

Sonuç olarak: Şu an grafik ekranda bu maili atabilmeme yardımcı olan
herkese çok teşekkürler... :)

01.09.2005 tarihinde Erçin EKER <erc.caldera@gmx.net> yazmış: