debianý kurdum sukur

iste azmin soru sukur walla ne mutluluk bana
ama hala sorunlar var bunlari tek tek siralacagim...

Sorunu soyle hallettim arkadaslara yardimci olur " dpkg-reconfigure xserver- xfree86 ayrlaina gir buradan nv seç,
sonra moduller gelecek buradan sadece g/x modulu yukle"

1.Bazi turkçe karakterler yok mesela(e-mail sembol yok ,küçük i yok,s yok)
2.Gaim i kuramıyorum,apt-get install gaim diyorum
3.apt-get yapılandırsı hemen lazım bana apt-get çalismiyor anlamdim walla
4.Ilk huzura kavustugumda xkb yapilandirmasinda hata

Sizlerede debain kurulmak umidiyle....
Tesekkürler....